Sıkca Sorulan Sorular

Hasar

Arıza Endeks Okuma Kesme Açma
Yeni Bağlantı Sayaç Kaçak
Müşteri İlişkileri OSOS Hasar

Hasar başvurusunu nasıl yapabilirim?

​186 Çağrı Merkezi'ni arayarak hasar başvurusunda bulunabilirsiniz.




Hangi durumlarda hasar başvurusu değerlendirmeye alınabilir?

​Dağıtım sistemimizde şebeke kaynaklı oluşan arızalar ve/veya dış müdahale sonrası şebekemizde oluşan arızalar sonucu müşterilerimize ait;

 

  • Cihaz hasarları
  • Hayvan ölümleri
  • Tarla yangınları
  • Araç hasarları

oluşabilmektedir.

EPDK Hizmet Kalite Yönetmeliği'nin 26. Maddesinde belirtilen "on iş günü" içerisinde gelen ve hasar başvurusu yapan "müşterinin aboneliğinin kendi adına olması" halinde talepler hasar süreci kapsamında değerlendirmeye alınabilir.


Hasar başvurusu için gerekli evraklar nelerdir?

​Dağıtım sistemimizde şebeke kaynaklı olduğuna karar verilen ve olumlu değerlendirilen hasar başvurularında müşteriden aşağıdaki dokümanları teslim etmeleri istenir.

Cihaz Hasarı

Fatura aslı

Teknik servis fişi

Kimlik fotokopisi

IBAN numarası

Hayvan Ölümü

Kimlik fotokopisi

Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü'nden alınan veteriner hekim onaylı rapor ve Hayvan Kimlik Kartı

Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü'nden alınan Değer Tespit Tutanağı (antetli kağıtta ve imza mühürlü olması şartı)

Olay yeri fotoğrafları

IBAN numarası

Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü'nden alınan "Hayvan Düşüm Belgesi"

Tarla Yangını

Kimlik fotokopisi

İtfaiye yangın raporu

IBAN numarası

Kolluk Kuvvetleri tutanakları

İl İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bilirkişi raporu/tutanakları

Olay yeri fotoğrafları

Tapu fotokopisi

Araç Hasarı

Fatura aslı

Fotoğraflar

Ruhsat fotokopisi

Kaza tutanağı

IBAN numarası

Fatura şahıs adına ise Nüfus Cüzdanı Fotokopisi

Şirket adına ise vergi levhası

Araç sigorta ve (varsa) kasko bilgileri

Ticarethane abonelerinde (ek olarak);

Vergi levhası

Yetkili kılınan kişi adına düzenlenen yetki belgesi, imza sirküsü


Hasar için ödenecek bedel nasıl belirlenecek?

​​Cihazınızın onarılması halinde Şirketimize sunacağınız onarım-tamir faturası doğrultusunda, onarılmaması halinde ise Elektrik Dağıtımı ve Perakende Satışına Yönelik Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nde tanımlanan rayiç bedeller (piyasa ortalama fiyatı) üzerinden gerekli işlemler yürütülecektir.